THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

About Me

14 Jun 2009

KHIDMAT NEGARA


alhamdulilah akhirnya tamat juga latihan khidmat negara yg telah aku jalani hampir 3 bulan....
banyak juga ilmu yg aku pelajari selama aku di sana.
bukan senang untuk mencari manusia yg boleh di gelar kawan. selama aku di KEM tasoH beseri... banyak pengalaman hidup yg boleh aku kutip untuk dijadikan panduan pada masa depan dan aku semakin sedar yg semakin canggih dan maju dunia kita semakin rendah lah akhlak anak remaja kita... duduk satu dorm dgn ank2 melayu yg kurang didikan agama benar2 mencabar keteguhan iman aku... aqu mengaku, aku sendiri melakukan kesilapan pada masa laalu. Alhamdulilah cepat2 Allah sedarkan aku dari terus hanyut dengan keseronokkan yg membinasakan diri ini.

semoga kesilapan lalu tidak lagi terulang......
dalam kelas pembinaan karakter aku semakin mengenali diri aku, aku rupanya lebih daripada apa yg aku sangkakan.... ternyata aku punya POWER yg aku sendiri tak penah sedari... kekuatan yg ada dalam diri ini tidak pernah aku gunakan.... hingga lah aku di tasoh baru aku tahu tahap diri aku yg sebenarnya....

pendirian aku juga semakin kuat, aku tidak mudah termakan pujuk rayu macam dulu lagi... mungkin kenkadang aku lemah... tapi itu hanya untuk sementara... dan ketika aku disana baru aku tahu yg aku ni sebenarnyer bukan saja comei tapi juga cantik!!! hahahaha bukan nk puji diri sendiri! ternyata masih ada manusia yg melihat dengan mata hati dan bukan nya dengan pandangan nafsu semata-mata!! kecacatan ini tidak menghalang aku untuk di sayangi!

terima kaseh kepada mereka yg meyokong aku yg menghulurkan bantuan kepada aku selama aku berada di tasoh beseri!!! LOVE U !!! MUaxxx

1 comments:

Awanama berkata...

Khidmat Negara ! Bunyi macam National Service kat Singapore tu. Tapi dia orang punya macam tentera sungguh. Kita punya turun sikit - tapi ala jugak lah. Ala ke sikit ke ; ala ke banyak ke ... bukan nak soal. Yang penting kita kasi Up hidup ini. Dari amalan, ilmu, perkongsian dan fikiran untuk kita dan Negara tercinta !
Moga yang dipelajari itu memberi menafaat yang berguna dan bak kata orang sekarang - berbaloi dan mantop !